FANDOM

KONTEÓ
Oltásellenesség
Alexisbarrowsaz 2

Köszi, Anyu, hogy nem engedtél beoltani...

Kategóriák: Egészség
Magyar képviselői: Labant Csaba, Déri Zsuzsánna
Az oltásellenesség a tudatlanságból elkövetett emberölés, az élet veszélyeztetésének melegágya.

Az oltásellenesség mellett kampányoló összes "birka" bűnrészes a gyilkosságban. Egyetlen védekezésük, hogy ugyanezt állítják a "másik oldalról", az Orvosokról. Csak ettől még nincs igazuk.

Hol estek áldozatul a megtévesztésnek? A propaganda a félelmeinket célozza: féltem a magam és a gyermekem egészségét, életét. És akkor az arcodba tolják: "A Háttérhatalom meg akarja ölni a gyerekedet! " Meg a gyerek is sír, amikor kapja - tutira rossz!

Melyik szülő ne rántana erre kardot?

Sajnos a sors gúnyos fintora, hogy az oltatlan gyerekek valamiért mégis gyakrabban betegednek meg vagy halnak meg fiatalon. De persze ez nem az oltás hiánya miatt van - különben is autizmust okoz -, hanem biztosan a Háttérhatalom valamelyik másik Népirtó ármánykodása miatt... de akkor meg nem mindegy?

Vajon hány szülőnek kell még beleszaladni az oltáskritikusok csapdájába?

Hány gyermek életét követeli még a babonás ellenállás, a tudatlan félelem?

Mikor "nőnek fel" végre a szülők?

... Jajj.. Kérdeztem...

Az oltásellenesség alapjai

A Wakefield tanulmány

Dr. Andrew Wakefield (Azóta doktori címét visszavonták) 1998-ban 11 orvos aláírásával publikált egy tanulmányt ami szerint kapcsolat van az MMR (Measles,Mumps, Rubeola) vakcina és az autizmus spektrumzavar között. A tanulmányt éles kritikák érték kijövetelétől kezdve, sokan csalást gyanítva a dolog mögött és később elnyerve a "huszadik század talán legveszélyesebb egészségügyi átverése" címet, ennek ellenére súlyosan lecsökkent az oltások száma az Egyesült Királyságban és Írországban. A publikációt végül 2004-ben visszavonták a The Lancet orvosi lapból, teljes visszavonására pedig 2010 Február 2-án került sor. A 11 orvos többsége a visszavonást megelőzően kiállt a tanulmány mögül, páran köztük Wakefield is elvesztette az orvosi címét. A tanulmányt, kijövetele után számtalanszor cáfolták, de az oltásellenes mozgalmak nemcsak, hogy a mai napig hivatkoznak rá, de Wakefieldet egyenesen mártírként kezelik.

Higany és Alumínium

A Kilencvenes évek végén és a kétezres évek elején nagy port kavaró Wakefield tanulmány mellett megjelent egy másik hisztéria is ami a vakcinák vivőanyagában kimutatható Higany és Alumínium miatt robbant ki. Bár a két anyag valóban veszélyes tud lenni, de mind a kettő anyagból napi szinten a sokszorosát visszük be az elfogyasztott élelmiszerrel mint ami a vakcinákban volt. Közkívánatra kutatások folytak az anyagokkal kapcsolatban és bár semmilyen kimutatható élettani hatásra nem bukkantak, végül megváltoztatták az előírt vivőanyagot. (Itt fontos megemlíteni hogy ezek az anyagok önmagukban tényleg csúnyán néznek ki egy táblázaton, de kémiai hatásuk kompenzálva volt, pont úgy ahogy a nátrium és a klór külön külön veszélyes de együtt kiadják a konyhasót)

A kötelező oltások és amire kell

Talán egy egyik legfontosabb dolog ami felett az oltásellenesek haderői elsiklanak, hogy bizony olyan betegségek és fertőző borzalmak ellen vannak az oltások, amire a gyógyszer nem hatásos. Biztos, hogy azok a "jól bevált" alternatív gyógymódok, a kuruzslók és a csodagyógyítók a varázslatos receptekkel és a csodafüvekkel ezeket meggyógyítják, de a gondolkodni akaró emberek kedvéért nézzünk bele, hogy pontosan mik ellen véd melyik kötelező védőoltás.

Tuberkulózis vagy TBC-tüdőbaj

Baktérium által okozott, krónikus terápia nélkül egy halálos betegség. Különösen azoknál fordulhat elől, akik rossz szociális körülmények között élnek vagy krónikusan legyengültek. A BCG oltás a csecsemőket és kisgyermekeket védi meg a TBC kórokozója által okozott gennyes agyhártyagyulladástól és a miliáris (egész testre kiterjedő) TBC-től. A TBC későbbi formáitól nem véd meg az oltás, ezért igen fontos a tüdőszűrésen való részvétel.

Oltás ez ellen: BCG – Tuberculosis elleni oltás

A BCG vakcina kikísérletezése Calmette-nek és Guérin-nek köszönhető (BCG = Bacille Calmette-Guérin). Magyarországon minden egészséges újszülött számára kötelező a védőoltás, s azt még a szülészeti intézményekben az élet első napjaiban, illetve legkésőbb 6 hetes korig elvégzik. A bőrbe adott oltással kialakított hólyagocska fél óra alatt eltűnik, és legfeljebb néhány napig látható enyhe pír az oltás helyén. Kettő-négy hét múlva kis vörös csomó képződik az injekció helyén, amely maximális nagyságát 4-6 héttel az oltás után éri el. A csomó gyakran beolvad és kiürül, majd pörkösödik vagy felszínes gennyező fekély képződik, amely lassan feltisztul és legkésőbb 4 hónappal az oltás után kis fehér heggel gyógyul. Előfordulhat, hogy hatására a környékbeli – rendszerint hónalji nyirokcsomók megduzzadhatnak. A többnyire csak helyi oltási reakció az oltott állapotát, fejlődését nem befolyásolja. Szövődménynek kell tekinteni, ha ezek a nyirokcsomók beolvadnak, ez esetben szakorvoshoz kell fordulni. Nem olthatók a veleszületett vagy szerzett immunhiányos betegek, a HIV pozitív anyák újszülöttjei.

Morbili (kanyaró), mumpsz és rózsahimlő (rubeola)

Kanyaró vagy morbili: Először is fontos, hogy a kanyaró vírusa nagyon gyorsan tud terjedni, igencsak fertőző. Tünetei a magas láz, kiütések, koplik azaz foltok a nyelven, a szemek kivörösödnek és gyakori a könnyezés, orrfolyás és végül idegesítő száraz, durva köhögés. Előfordul ezek mellé hányás és hasmenés is. Szövődményei a középfülgyulladás, hörghurut, tüdőgyulladás, legsúlyosabb szövődménye az agyvelőgyulladás.

Mumpsz: Cseppfertőzéssel terjedő vírusbetegség. Talán még a kanyarónál és fertőzőbb, akik ki vannak téve ennek azoknak 40-50%-a azonnal elkaphatja. A lappangási ideje 18-21 nap. Legismertebb tünetei a fültő körüli fájdalom és a duzzanat. Tünetei mérsékelt láz, fejfájás, torokfájás, általános gyengeség. „Szerencsére” jó indulatú betegség, 1-2 hét alatt lezajlik ez az egész. Ritkán lehetnek szövődményei. A pubertáskoron túl a férfiak megbetegedéséhez gyakran társul egy- vagy kétoldali heregyulladás (orchitis), mely nemzőképtelenséget okozhat. Idegrendszeri szövődményei – nem gennyes, magától gyógyuló agyhártyagyulladás – ugyan gyakoriak, de általában nem súlyosak. Ritkább szövődménye a hasnyálmirigy-gyulladás (pancreatitis).

Rubeola vagy rózsahimlő: Enyhe, kiütéses gyermekkori vírusbetegség. Különös jelentőségét az adja, hogy ha várandós nő a terhesség korai szakaszában kapja el, súlyos magzati károsodást okoz.

Oltás ezek ellen – Morbilli-mumps-rubeola (MMR)

Ez a vakcina a kórokozók gyengített változatait tartalmazza. A kanyaró (morbilli) igen fertőző betegség: a 95%-os lakossági átoltottság sem képes megakadályozni járványos terjedését, ezért kerül sor a 15 hónapos kor után 11 éves korban egy második, ismétlő MMR oltásra. Mellékhatásként a beadás után 7-10 nappal enyhe nátha, kiütés, hőemelkedés léphet fel.

Hepatitis B vagy májgyulladás

Ez az egyik legelterjedtebb fertőző betegség a világon, ez okozza a májrákot és a májzsugorodást. Hazánkban 0,5-1% között van a vírushordozók aránya. Rendkívül fertőző vírus, elég egyetlen csepp testnedv vagy vér a fertőzöttől, hogy elkapd. Vér útján, szexuális úton vagy közös használatú, nem kellően tisztán tartott és apró serülést könnyen okozó eszközökkel (kábítószer használatához szükséges tűk, akupunktúrás és tetováló eszközök, manikűrkészlet, borotva, fogkefe) terjed. Az anya mellett természetesen a születendő gyermek is simán képes megfertőződni, ha nem kap a betegség ellen oltást. Szerencsére gyakoribbak a tünetmentes esetek, de előfordulhat könnyedén halál is. A fertőzöttek kétharmadánál a betegség tünetmentesen, vagy enyhe tünetekkel (fejfájás, fáradékonyság, esetleg hőemelkedés) zajlik, a fertőzöttek nagyjából egyharmadánál 1-6 hetes lappangási idő után, ún. bevezető tünetek jelentkeznek: láz, borzongás, fejfájás, étvágytalanság, melyet hányás, hasmenés és világosabbá váló széklet, sötét vizelet, bőrviszketés, sárgaság kísérhet. Súlyos, halálos kimenetelű heveny lefolyású változat is előfordul, krónikussá válása okozza a rettegett szövődményeket (májzsugor, májrák).

Oltás ez ellen – Hepatits-B elleni oltás

13 éves korban kötelező oltás, két adagot kapnak a gyermekek az iskolában. Fertőzött anya újszülöttje is megkapja az oltást. A mesterségesen előállított antigént tartalmazó oltásnak enyhe mellékhatásai lehetnek: hőemelkedés, bágyadtság, a beadás helyén bőrpír, duzzanat.

Pneumococcus azaz konjugált vakcina

Baktérium, ami okozhat tüdőgyulladást, vérmérgezést, agyhártyagyulladást és középfülgyulladást. Csecsemőknél és kisgyermekeknél súlyos lefolyású, az agyhártyagyulladás minden negyedik kisgyermek halálát okozza, akik túlélik a betegséget, gyakran maradandó károsodást szenvednek, süketség, mozgászavar, szellemi fogyatékosság maradhat vissza.

Oltás ez ellen – Pneumococcus elleni védőoltás (Prevenar)

Az oltási rendbe illesztett, térítésmentes pneumococcus elleni konjugált vakcinát 2, 4 és 15 hónapos korban adjuk. Ritkán okoz mellékhatásokat: levertség, étvágytalanság, aluszékonyság vagy esetenként láz, az oltás helyén bőrpír, duzzanat vagy fájdalom, ritkán allergiás reakció fordulhat elő.

Szóval ezek ellen a betegségek ellen kötelező, de kétségtelen, hogy az oltásellenesek még ezeknél is biztosabb módszerekkel rendelkeznek.

Források

http://www.doktorpalanta.hu/vedooltasok-tablazat/